پیشنهاد ویژه : وبینار آشنایی با مهارت های نرم

متن پیام

ثبت نام و ورود

شماره همراه

+98

شماره همراه خود را بدون صفر اول وارد کنید

نتایج یک پژوهش در سال ۲۰۲۳ نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D ممکن است خطر تلاش برای خودکشی و آسیب به خود را در سربازان آمریکائی کاهش دهد. در این پژوهش سربازان سیاهپوست یا آنهائی که سطح ویتامین D پایینی داشتند بیشترین تاثیر را از دریافت مکمل ویتامین D نشان دادند.

ویتامین D نقش مهمی در بخش­های مهم بدن ازجمله سلامت استخوان­ها، پوست، عملکرد سیستم ایمنی، و انتقال­ عصبی ایفا می­ کند. پژوهش­های قبلی نشان داده ­اند که افراد دارای کمبود ویتامین D افسردگی شدیدتری دارند و رفتا­ر­های مرتبط با خودکشی بیشتری از خود نشان می ­دهند. همچنین در بررسی­های انجام­ شده قبل مشخص شده است که کمبود ویتامین­ ها در افراد ارتش آمریکا به‌ویژه مردان رایج است. در پژوهشی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ بر روی ۳/۱ میلیون سرباز آمریکایی انجام گردید تعدادی که مکمل ویتامین D )D3 یا D2 ) دریافت کردند با سربازان دارای تاریخچه پزشکی و خصوصیات جمعیت‌شناسی مشابه که مکمل ویتامین D دریافت نکردند مقایسه شدند. در این بررسی مصرف ویتامین 3 Dبا ۴۵% کاهش خطر تلاش برای خودکشی و آسیب به خود مرتبط بود و مصرف ویتامین 2 Dبا ۴۸% کاهش این موارد. بیشترین اثر مکمل ویتامین D  در سربازان سیاه پوست و سربازانی که پایین‌ترین سطح ویتامین D را داشتند با کاهش ٦۴ % در تلاش آن‌ها برای خودکشی به نسبت سربازانی که مکمل ویتامین D دریافت نکرده بودند مشاهده گردید.

اگرچه انجام بررسی­ های بیشتری برای یافتن اثرات ذکرشده مکمل ویتامین D موردنیاز است، اما همه مردم باید توجه داشته باشند که در صورت وجود نگرانی از پزشکان خود بخواهند تا سطح ویتامین D بدن آنها را بررسی کنند. معمولاً پزشکان آزمایش بررسی سطح ویتامین D را زمانی لازم می­ دانند که بیمار شرایط مرتبط با کمبود این ویتامین را بیان کند. درحالی‌که نیاز است برای افرادی که علائم افسردگی، اضطراب یا آسیب به خود را دارند نیزغربالگری انجام گردد.

 

 

 

 

 

Reference:

Lavigne, J. E., & Gibbons, J. B. (2023). The association between vitamin D serum levels, supplementation, and suicide attempts and intentional self-harm. PloS one, 18(2), e0279166. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0279166

 

مترجم : خانم عطیه حاجی رسولی


پاسخگویی واتس‌اپ